Forum penspinning.pl Strona Główna  
  •  Regulamin  •    FAQ  •   Szukaj  •   Kalendarz  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Album  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Poprzedni temat :: Następny temat
tworzenie gier komputerowych
Autor Wiadomość
tatitoruti 
Użytkownik

Kręcę od: kilku lat
Ręka: prawa
Wiek: 29
Posty: 52
Skąd: warszawa
Handel: 0% (0, 0, 0)
Wysłany: |1 Paź 2013|, o 13:29   tworzenie gier komputerowych

bawi sie ktos w to? chcial bym zaczac ale nie wiem jeszcze za bardzo od czego tak czytalem juz cos o tym w necie ale ciekawi mnie czy na tym forum ktos sie o tym wypowie od czego najlepej zaczac itp ?;D
PTP Wymiany/Trades
 
FeniX 



Ręka: lewa
Wiek: 35
Posty: 3732
Handel: 100% (+218, 0, 0)
Wysłany: |26 Lis 2013|, o 17:23   

Gimli, zależy jak definiujesz "lepiej". Co przez to rozumiesz?

Jeśli znasz C++, albo chcesz poznać C++, to C++ z QT lub cokolwiek tam sobie wybierzesz, bo i tu opcji jest kilka - ja kiedyś korzystałem z IDE Borland C++ Builder i korzystałem z biblioteki do tworzenia okienek od Borlanda, ale potem zszedłem na niższy poziom i pisałem od podstaw interfejs w C++ z użyciem WinAPI.

Przeszedłem na C# przez pracę i wiele już z C++ zapomniałem i wyrobiłem sobie inne przyzwyczajenia. Tworzenie okienek korzystając z C# i WinForms jest szybkie całkiem. Jest też WPF, z którego nie korzystałem, ale mam w planach ogarnąć.

W kontekście tego tematu znajomość C++ może się bardziej przydać - jest sporo ofert gamedevowych, gdzie szukają ludzi znających C++. Wystarczy spojrzeć pobieżnie na Skillshot - http://skillshot.pl/
_________________
Interview WTF?! - blog o rekrutacjach IT
---
Enklawa twórcza:
15. stycznia 2017 - Living on the Island
1. września 2016 - Być człowiekiem
14. maja 2016 - Okruchy magii

"We must become the change we want to see." - Gandhi
PTP Wymiany/Trades
 
Gimli 
Użytkownik


Kręcę od: IX 2011
Ręka: Prawa
Wiek: 31
Posty: 60
Skąd: Żuromin/Warszawa
Handel: 100% (+1, 0, 0)
Wysłany: |26 Lis 2013|, o 21:28   

Lepszy jest dla mnie ten, który jest bardziej przyszłościowy, w którym łatwiej się pisze, oraz znajomość którego da mi lepszą pracę.
Obecnie znam C++ i C# na tyle, że umiem pisać aplikacje obiektowe, uruchamiane w konsoli. Moja nauka tych języków na studiach niedługo się skończy, a chciałbym dalej się uczyć któregoś z tych języków, i właśnie nie wiem który wybrać.
PTP Wymiany/Trades
 
tatitoruti 
Użytkownik

Kręcę od: kilku lat
Ręka: prawa
Wiek: 29
Posty: 52
Skąd: warszawa
Handel: 0% (0, 0, 0)
Wysłany: |26 Lis 2013|, o 21:50   

wiem ze w unity 3d mozna programowac w javie i C sharp a mozna w C++?
Ostatnio zmieniony przez tatitoruti |26 Lis 2013|, o 21:50, w całości zmieniany 2 razy  
PTP Wymiany/Trades
 
FeniX 



Ręka: lewa
Wiek: 35
Posty: 3732
Handel: 100% (+218, 0, 0)
Wysłany: |26 Lis 2013|, o 23:35   

tatitoruti, nie Java, tylko JavaScript. :P Z tego, co wiem, to skryptować możesz tylko w C#, JavaScript (tudzież raczej UnityScript z tego co czytam) i Boo (czymkolwiek to jest).

Gimli, przyszłościowość to pojęcie względne. Z doświadczenia powiem, że ofert dla programistów C# jest od groma - podobnie z Javą. W tych językach można szybko tworzyć aplikacje zarówno desktopowe, jak i webowe - sam zaczynałem przygodę z C# od robienia stron w ASP.NET. Ale C++ też jest wciąż stosowany i na pewno ciągle będzie - czy to w przypadku gier, czy systemów wbudowanych. Nawet na Androida można pisać w C++ korzystając z NDK.

Łatwiej się pisze zdecydowanie w C#, czy Javie niż w C++. Dlatego też tyle ofert w tych technologiach - skoro szybciej się pisze, to pracownikom mniej zajmie wykonanie zadań, więc będą na dłuższą metę bardziej wydajni, więc tańsi. Ale w każdym z tych języków trzeba potrafić pisać i rozumieć co się robi. I być może jeśli naprawdę jesteś mocarny w C++ to dla Ciebie napisanie czegoś będzie prostsze niż dla kogoś, kto jest średnio-zaawansowany w C#. "Łatwość" zależy od doświadczenia. Ale jeśli chodzi o ogólne pojęcie gdzie jest trudniej tak naprawdę, czyli gdzie łatwiej dać ciała, to ewidentnie C++, gdzie ręcznie musisz ogarniać pamięć przy tworzeniu dynamicznym obiektów. C# jest językiem zarządzanym, gdzie tylko w niektórych kwestiach musisz pamiętać, żeby zwolnić zasoby (jak np. korzystasz z bitmap) - poza tym Garbage Collector robi za Ciebie brudną robotę.

Lepsza praca to też pojęcie względne. Jeśli najlepsza praca tutaj znaczy pracę z najlepszą płacą, to różnie bywa. Podstawową rzeczą jest to, do czego mi było ciężko się dostosować na początku - w tej branży dostajesz tyle kasy, na ile się wyceniasz i ile wynegocjujesz. Mi np. raz zdarzyło się tuż przed ostateczną moją decyzją o podjęciu pracy podbić określone przeze mnie minimum, a ktoś inny opowiadał mi, że z nim negocjowano w dół i zeszli niżej niż on pierwotnie zadeklarował.

Sporo też zależy od konkretnej firmy i jej polityki, potrzeb i klientów. Są miejsca, gdzie programista C# może liczyć na co najwyżej 3k netto, a są miejsca, gdzie można dostać 6,5k netto. Jak jest w przypadku programistów C++? Tego nie wiem, nie próbowałem nigdy dostać się na takie stanowisko. Ale wykształconych i porządnych programistów C++ na rynku jest na pewno mniej niż programistów C# - tym samym konkurencja jest mniejsza, więc możesz sobie (przynajmniej w teorii) pozwolić na powiedzenie wyższej kwoty na rozmowie.

Miałem gdzieś link do statystyk zarobkowych dla różnych stanowisk w IT, ale nie na tym kompie, jak znajdę jeszcze raz to podrzucę. Ale znalazłem teraz taki artykuł, z którego cytat do przemyślenia:
Cytat:
„Są kierunki, które przygotowują lepiej, są uczelnie lepsze i gorsze. Na przykład część z nich oferuje specjalne
programy graduates. Jest o wiele więcej wykształconych absolwentów w językach wysokopoziomowych .Net
i Java, a mało przygotowania w obszarze języków niskopoziomowych. Dostrzegam mankamenty kadry, brak
wiedzy na temat C, C++ niskopoziomowego, embeded systems” – menedżer międzynarodowej firmy IT.
_________________
Interview WTF?! - blog o rekrutacjach IT
---
Enklawa twórcza:
15. stycznia 2017 - Living on the Island
1. września 2016 - Być człowiekiem
14. maja 2016 - Okruchy magii

"We must become the change we want to see." - Gandhi
PTP Wymiany/Trades
 
KowalkiewiczLuk 
Użytkownik

Posty: 1
Handel: 0% (0, 0, 0)
Wysłany: |6 Gru 2013|, o 11:38   

Witam

A wie ktoś w jakim jezyku robi się gry we Flashu, znajomość samego Flasha wystarczy czy i tam trzeba jakiś jezyk poznac ???
_________________
excel kurs online
PTP Wymiany/Trades
 
FeniX 



Ręka: lewa
Wiek: 35
Posty: 3732
Handel: 100% (+218, 0, 0)
Wysłany: |6 Gru 2013|, o 13:33   

Żeby robić gry we Flashu musisz poznać ActionScript.
_________________
Interview WTF?! - blog o rekrutacjach IT
---
Enklawa twórcza:
15. stycznia 2017 - Living on the Island
1. września 2016 - Być człowiekiem
14. maja 2016 - Okruchy magii

"We must become the change we want to see." - Gandhi
PTP Wymiany/Trades
 
FeniX 



Ręka: lewa
Wiek: 35
Posty: 3732
Handel: 100% (+218, 0, 0)
Wysłany: |13 Sie 2014|, o 16:10   

Jakby ktoś był zainteresowany, to Blizzard szuka ludzi w różnych działach - programistyczna robota z tego co widzę jest jedynie w USA, w Kalifornii. Szukają nawet kogoś ze znajomością C# do pracy nad Hearthstone - sam się zastanawiam czy nie złozyć CV i nie zobaczyć, czy w ogóle odpowiedzą. Tę ofertę znajdziecie tutaj.

Rozwaliła mnie oferta na stanowisko Associate Game Designer, kawałek jej opisu:
Cytat:
Hearthstone is looking for an associate game designer to specialize in making the cards balanced and fun to play. The ideal candidate has experience in either attaining Legendary status in Hearthstone or has attained top 8 in a pro tour for Magic the Gathering.


I poza CV i listem motywacyjnym trzeba podesłać listę swoich rang w kolejnych sezonach Hearthstone. :D Tu macie link.
_________________
Interview WTF?! - blog o rekrutacjach IT
---
Enklawa twórcza:
15. stycznia 2017 - Living on the Island
1. września 2016 - Być człowiekiem
14. maja 2016 - Okruchy magii

"We must become the change we want to see." - Gandhi
PTP Wymiany/Trades
 
maj0nez 
Easy Team


Kręcę od: Michała Anioła
Ręka: listopad 2011
Wiek: 27
Posty: 103
Skąd: robakolandia
Handel: 0% (0, 0, 0)
Wysłany: |22 Sie 2014|, o 18:36   

Fenix gdzie Ty sie tam do Blizzarda pchasz :D CDPR czeka na Ciebie :D

http://en.cdprojektred.co...ine-programmer/
_________________
_______________________________________
Intel Core Quad 8400, 8gb ram, radeon 7850. Piszę poprawnie po polsku.
Dla 90% graczy liczy sie grafika, jeśli jesteś w pozostałych 10 wklej to do opisu.

PTP Wymiany/Trades
 
 
FeniX 



Ręka: lewa
Wiek: 35
Posty: 3732
Handel: 100% (+218, 0, 0)
Wysłany: |23 Sie 2014|, o 02:03   

W C++ dawno nic porządnego nie pisałem, więc raczej nie patrzę na oferty, gdzie jest głównym wymaganiem. ;) Nie mam zawodowego doświadczenia w C++ żadnego. Wiadomo, często warto wysyłać CV mimo niespełniania wszystkich warunków, bo często są one po to, by odstraszyć niepewnych, ale raczej tu ten C++ to jest raczej dla nich podstawa na bazie której mnie zatrudnią i ustalą czy im się opłaca zapłacić tyle ile im powiem, że chcę.
_________________
Interview WTF?! - blog o rekrutacjach IT
---
Enklawa twórcza:
15. stycznia 2017 - Living on the Island
1. września 2016 - Być człowiekiem
14. maja 2016 - Okruchy magii

"We must become the change we want to see." - Gandhi
PTP Wymiany/Trades
 
FeniX 



Ręka: lewa
Wiek: 35
Posty: 3732
Handel: 100% (+218, 0, 0)
Wysłany: |13 Wrz 2014|, o 13:14   


Wersja HQ na YouTube

:)
_________________
Interview WTF?! - blog o rekrutacjach IT
---
Enklawa twórcza:
15. stycznia 2017 - Living on the Island
1. września 2016 - Być człowiekiem
14. maja 2016 - Okruchy magii

"We must become the change we want to see." - Gandhi
PTP Wymiany/Trades
 
FeniX 



Ręka: lewa
Wiek: 35
Posty: 3732
Handel: 100% (+218, 0, 0)
Wysłany: |30 Paź 2014|, o 17:57   

W ramach rekrutacji do jednej z firm gamedevowych miałem zrobić prostą grę - klona Space Invaders. Na odpowiedź czekam, ale postanowiłem to ciągnąć dalej. Zmieniłem grafiki i kodzę dalej. Jak komuś się nudzi, to pograć można tutaj - http://fenixb3.github.io/YASIC/ Najlepiej chodzi na Chrome.
Ostrzegam, są tam dźwięki - można je wyłączyć klikając w Settings.

Jak komuś się jeszcze bardziej nudzi, to kod znajdzie na GitHubie - https://github.com/FeniXb3/YASIC Gra napisana w JavaScript, wykorzystałem framework do gier HTML5, który zwie się Phaser - http://phaser.io/ Całkiem przyjemnie się pisze.
_________________
Interview WTF?! - blog o rekrutacjach IT
---
Enklawa twórcza:
15. stycznia 2017 - Living on the Island
1. września 2016 - Być człowiekiem
14. maja 2016 - Okruchy magii

"We must become the change we want to see." - Gandhi
PTP Wymiany/Trades
 
Arior 
Użytkownik

Kręcę od: marca 2014
Ręka: prawa
Wiek: 24
Posty: 20
Handel: 0% (0, 0, 0)
Wysłany: |4 Lis 2014|, o 12:14   

wciągająca gra ! :D
_________________
a ja mam dwie lewe ręceee, ale dobrze nimi kręcee!!! :D
PTP Wymiany/Trades
 
FeniX 



Ręka: lewa
Wiek: 35
Posty: 3732
Handel: 100% (+218, 0, 0)
Wysłany: |22 Sty 2015|, o 23:47   

W sumie trochę późno, ale jak ktoś ma ochotę, to zapraszam 23-25.01 na KrakJam- imprezę organizowaną w Krakowie w ramach Global Game Jam 2015. Jak ktoś nie kojarzy na czym polega game jam - ludzie dostają temat i w konkretnych ramach czasowych robią grę w nawiązującą do tego motywu przewodniego. Ja najprawdopodobniej wbiję z kimś z zespołu z pracy.

Szczegóły znajdziecie na stronie KrakJamu - http://krakjam.pl/

Swoją drogą, rekrutację, w ramach której robiłem YASIC, grę, którą postowałem wyżej, przeszedłem i od grudnia pracuję w Ganymede i robię gry. ^^ Super praca, polecam. :D
_________________
Interview WTF?! - blog o rekrutacjach IT
---
Enklawa twórcza:
15. stycznia 2017 - Living on the Island
1. września 2016 - Być człowiekiem
14. maja 2016 - Okruchy magii

"We must become the change we want to see." - Gandhi
PTP Wymiany/Trades
 
maj0nez 
Easy Team


Kręcę od: Michała Anioła
Ręka: listopad 2011
Wiek: 27
Posty: 103
Skąd: robakolandia
Handel: 0% (0, 0, 0)
Wysłany: |27 Sty 2015|, o 00:00   

Dalej w C# programujesz? Ostatnio zacząłem sobie w owym języku pisać i mi się strasznie spodobał. Tak mi się wydaję, że zostanę z nim na dłużej :D
VS z nakładką Dark rządzi <3
Ostatnio zmieniony przez maj0nez |27 Sty 2015|, o 00:02, w całości zmieniany 1 raz  
PTP Wymiany/Trades
 
 
FeniX 



Ręka: lewa
Wiek: 35
Posty: 3732
Handel: 100% (+218, 0, 0)
Wysłany: |27 Sty 2015|, o 01:59   

W pracy akurat z C# aktualnie nic nie robię. Ale własne projekty mam w C#. Teraz na KrakJamie robiliśmy grę w Unity, pisaliśmy w C#. Ogólnie język bardzo lubię i trochę mi żal, że nie piszę w nim tyle co wcześniej. Bardzo przyjemny jest. A co do VS, to ja wszędzie gdzie się da pozmieniałem sobie style na ciemne. ^^

Tak w temacie - jak ktoś chce, to może zobaczyć zbugowaną i niedokończoną wersję naszej gry z KrakJamu - http://globalgamejam.org/2015/games/gluten-doom Spodobało nam się robienie tej gry i jeszcze po powrocie z jama siadłem i poprawiałem kilka rzeczy. Przed chwilą dodałem obsługę systemu narracji i dialogów, który widać na tym oto gifie - http://enklawa-tworcza.pl/GGJ15/narration.gif

Mam nadzieję niedługo umieścić gdzieś wersję usprawnioną. :)
_________________
Interview WTF?! - blog o rekrutacjach IT
---
Enklawa twórcza:
15. stycznia 2017 - Living on the Island
1. września 2016 - Być człowiekiem
14. maja 2016 - Okruchy magii

"We must become the change we want to see." - Gandhi
PTP Wymiany/Trades
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIBlack modified by Falcone and Aragon77, Hakan for penspinning.pl