Forum penspinning.pl Strona Główna  
  •  Regulamin  •    FAQ  •   Szukaj  •   Kalendarz  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Album  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /alt/home/webmaster.penspinning/html/forum/includes/bbcode.php on line 326

Poprzedni temat :: Następny temat
tworzenie gier komputerowych
Autor Wiadomość
tatitoruti 
Użytkownik

Kręcę od: kilku lat
Ręka: prawa
Wiek: 29
Posty: 52
Skąd: warszawa
Handel: 0% (0, 0, 0)
Wysłany: |1 Paź 2013|, o 13:29   tworzenie gier komputerowych

bawi sie ktos w to? chcial bym zaczac ale nie wiem jeszcze za bardzo od czego tak czytalem juz cos o tym w necie ale ciekawi mnie czy na tym forum ktos sie o tym wypowie od czego najlepej zaczac itp ?;D
PTP Wymiany/Trades
 
tatitoruti 
Użytkownik

Kręcę od: kilku lat
Ręka: prawa
Wiek: 29
Posty: 52
Skąd: warszawa
Handel: 0% (0, 0, 0)
Wysłany: |1 Paź 2013|, o 20:50   

fajna dyskusja sie tu zrobila fakt z rpg marker mozna robic fajne gierki w dobrym stylu stylu jak to the moon kupilem gralem polecam ;D
ogarne podstawy c c++ i bede sie bawic z ksiazka ktora podalem wyzej do unity 3d ;D
PTP Wymiany/Trades
 
maj0nez 
Easy Team


Kręcę od: Michała Anioła
Ręka: listopad 2011
Wiek: 27
Posty: 103
Skąd: robakolandia
Handel: 0% (0, 0, 0)
Wysłany: |1 Paź 2013|, o 20:55   

"SirKamx" napisał/a:
pewnie za jakieś 3 lata i będzie to "snake" w konsoli.


Nie no 3 lata to trochę przesada, snake w konsoli to nie jest aż taka trudna rzecz :)

"Maq" napisał/a:
Taki prosty to Pascal, z tego co pamiętam.


Ale już trochę przestarzały :P

"Maq" napisał/a:
Wbrew pozorom, to nie jest kliknięcie dwa razy i ludzik chodzi.


Chodzenie to z 8 linijek kodu ( przy takim podstawowym ruchu góra, dół, prawo, lewo zarówno obiektu 2D jak i 3D )

"tatitoruti" napisał/a:
ogarne podstawy c c++ i bede sie bawic z ksiazka ktora podalem wyzej do unity 3d ;D


Powodzenia :)
_________________
_______________________________________
Intel Core Quad 8400, 8gb ram, radeon 7850. Piszę poprawnie po polsku.
Dla 90% graczy liczy sie grafika, jeśli jesteś w pozostałych 10 wklej to do opisu.

Ostatnio zmieniony przez maj0nez |1 Paź 2013|, o 22:05, w całości zmieniany 2 razy  
PTP Wymiany/Trades
 
 
Maq 
Użytkownik


Kręcę od: 7DA
Ręka: Prawa(1p0h)
Posty: 308
Handel: 100% (+1, 0, 0)
Wysłany: |1 Paź 2013|, o 21:53   

4 funkcje?
Proste chodzenie.
Kolizje, inne kierunki, akcje podczas chodzenia.
Ja tak rozumuję.

Ale tak jeśli chodzi o proste rzeczy, tak, jest mało kodu.

Pascal dobry do nauczenia się podstaw. Ja się tak uczyłem.
_________________
"Strach przed upadkiem, poprzedza upadek"

Nie-człowiek.

\m/_[._.]_8_[._.]_/~~~~~<3
PTP Wymiany/Trades
 
maj0nez 
Easy Team


Kręcę od: Michała Anioła
Ręka: listopad 2011
Wiek: 27
Posty: 103
Skąd: robakolandia
Handel: 0% (0, 0, 0)
Wysłany: |1 Paź 2013|, o 22:07   

Kolizje i akcje to juz troche inna sprawa :P Mala pomylka nie chodzilo mi o 4 funkcje tylko o 4 if
:D
_________________
_______________________________________
Intel Core Quad 8400, 8gb ram, radeon 7850. Piszę poprawnie po polsku.
Dla 90% graczy liczy sie grafika, jeśli jesteś w pozostałych 10 wklej to do opisu.

Ostatnio zmieniony przez maj0nez |1 Paź 2013|, o 22:09, w całości zmieniany 1 raz  
PTP Wymiany/Trades
 
 
tatitoruti 
Użytkownik

Kręcę od: kilku lat
Ręka: prawa
Wiek: 29
Posty: 52
Skąd: warszawa
Handel: 0% (0, 0, 0)
Wysłany: |1 Paź 2013|, o 22:47   

Na tej stronce co mi podales cpp0x.pl ( wydaje sie byc bardzo fajna na razie ogarniam dopiero instaluje code blocks wedlug poradnika potem pewnie zacznie nie ogarniac:D ) to na tej stronce z tego co widze jest tylko kurs podstawowy c++ wiec chyba od tego zaczne bo c tu nie widze zreszta nie wiem ktore lepsze? czytalem ze ludzie sie przerzucaja z c++ na c ciezko sie potem przeniesc czy jest to w miare podobne ?XD
z tymi jezykami jest chyba tak ze kazdy uzywa tego na ktorym mu sie wygodniej pisze
dobra juz nie spamuje glupimi pytaniami :D
PTP Wymiany/Trades
 
Gimli 
Użytkownik


Kręcę od: IX 2011
Ręka: Prawa
Wiek: 31
Posty: 60
Skąd: Żuromin/Warszawa
Handel: 100% (+1, 0, 0)
Wysłany: |1 Paź 2013|, o 23:49   

C++ to takie rozserzenie C z jedną dużą różnicą C++ jest językiem obiektowym przez co wg. mnie jest dużo lepszy, podstawowe funkcje, struktury są bardzo podobne, zaczynaj C++ i nie bierz się za C bo nie warto. Fajny poradnik do C++ jest na wiki, dużo krótszy od " Od ziera do gier kodera", to taka ewentualność gdyby przerazila Cię objętość "Od zera.."
Ostatnio zmieniony przez Gimli |1 Paź 2013|, o 23:53, w całości zmieniany 1 raz  
PTP Wymiany/Trades
 
FeniX 



Ręka: lewa
Wiek: 35
Posty: 3732
Handel: 100% (+218, 0, 0)
Wysłany: |6 Paź 2013|, o 17:41   

Podstawową cechą programisty jest umiejętność szukania. ;) I oczywiście znajomość angielskiego, bo większość informacji właśnie po angielsku można najłatwiej dostać. Więc jeśli z którymś z tych masz problem, to zacznij od pracy nad tym.

W kwestii tworzenia gier, to języków i sposobów do wyboru jest trochę. Wcale nie trzeba się uczyć akurat C++, jak wiele osób powtarza. Z OpenGL np. można korzystać równiez w pythonie, w Unity3D można pisać w C#, można korzystać z JavaScript i WebGL, można tworzyć gry pod Windowsa i XBOXa w XNA, można robić gry w pythonie na Androida z wykorzystaniem pygame i pygame subset for Andorid, na iOS można pisac korzystając z Objective-C i Cocos2D.

Opcji jest mnóstwo, jest w czym wybierać, wymieniłem pierwsze z brzegu, które mi się przypomniały. Aktualnie na uczelnię robimy grę w JavaScripcie korzystając z frameworka Game Closure (ostatnia rzecz, która została mi do zaliczenia z poprzedniego semestru ^^), wcześniej robiłem tower defence na Androida w pythonie z pygame, czy symulację grawitacji gwiazd i planet w C++ z OpenGL. Zdarzyło mi się nawet napisać sapera w Asemblerze.

Ja zaczynałem programować w liceum i pierwsza gra, jaką zrobiłem to snake w Pascalu z kuplem z klasy - akurat Pascala mieliśmy na informatyce. C++ poznałem chwilę wcześniej, więc potem przepisałem go na C++. Zrobienie tej Pascalowej wersji zajęło nam jeden wieczór właściwie. Wiedza wielka też nie była potrzebna - najważniejsze było to, żeby potrafić określić co chce się zrobić i potrafić znaleźć odpowiedzi na pytania, na które odpowiedzi się nie zna.

Jak już dopnę ten projekt, to może coś więcej skrobnę, jeśli będzie co dodać. Tak, czy inaczej zapamiętaj, że język programowania i biblioteka do obsługi grafiki to tylko narzędzia i że poznanie języka nie jest równoznaczne z umiejętnością programowania. Musisz potrafić definiować swoje potrzeby, nazywać problemy oraz rozwiązywać je.
_________________
Interview WTF?! - blog o rekrutacjach IT
---
Enklawa twórcza:
15. stycznia 2017 - Living on the Island
1. września 2016 - Być człowiekiem
14. maja 2016 - Okruchy magii

"We must become the change we want to see." - Gandhi
PTP Wymiany/Trades
 
maj0nez 
Easy Team


Kręcę od: Michała Anioła
Ręka: listopad 2011
Wiek: 27
Posty: 103
Skąd: robakolandia
Handel: 0% (0, 0, 0)
Wysłany: |6 Paź 2013|, o 18:03   

Fenix, jeśli można wiedzieć gdzie chodzisz na studia i na jakim kieruneku dokładniej jesteś ? :D
_________________
_______________________________________
Intel Core Quad 8400, 8gb ram, radeon 7850. Piszę poprawnie po polsku.
Dla 90% graczy liczy sie grafika, jeśli jesteś w pozostałych 10 wklej to do opisu.

PTP Wymiany/Trades
 
 
FeniX 



Ręka: lewa
Wiek: 35
Posty: 3732
Handel: 100% (+218, 0, 0)
Wysłany: |6 Paź 2013|, o 18:32   

Robię teraz magisterkę na UJ, na Informatyce Stosowanej na Wydziale Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej. Ale najważniejsze jest to, że jestem na specjalizacji Produkcja gier wideo. ;) To powstało w ramach inicjatywy nazwanej Europejską Akademią Gier. Info tutaj - http://www.gry-wideo.if.uj.edu.pl/
_________________
Interview WTF?! - blog o rekrutacjach IT
---
Enklawa twórcza:
15. stycznia 2017 - Living on the Island
1. września 2016 - Być człowiekiem
14. maja 2016 - Okruchy magii

"We must become the change we want to see." - Gandhi
PTP Wymiany/Trades
 
tatitoruti 
Użytkownik

Kręcę od: kilku lat
Ręka: prawa
Wiek: 29
Posty: 52
Skąd: warszawa
Handel: 0% (0, 0, 0)
Wysłany: |6 Paź 2013|, o 18:35   

hobby czy praca i co po tej szkole masz zamiar robic ? tworzc wlasne gry czy pracowac dla duzych firm
PTP Wymiany/Trades
 
FeniX 



Ręka: lewa
Wiek: 35
Posty: 3732
Handel: 100% (+218, 0, 0)
Wysłany: |6 Paź 2013|, o 21:22   

Na to, że akurat na Produkcję gier poszedłem złożyło się kilka czynników, ale w telegraficznym skrócie - po inżynierskich nie wiedziałem w ogóle, czy robić magisterkę, bo od 2008 już pracowałem jako programista studiując jednocześnie i wiedziałem, że to doświadczenie da mi więcej, niż studia. Brałem więc raczej pod uwagę ewentualność studiowania zaocznego, żeby pracować już na pełny etat. Jak dowiedziałem się o Produkcji gier, to uznałem, że na to idealnie pasuje, bo nie będę robił studiów tylko dla papierka i tytułu.

Na chwilę obecną nie pracuję w branży gier - czy będę, nie wiem. Biorę te studia bardziej jako poszerzanie horyzontów. Na "zwykłej" informatyce niewiele bym się nowego dowiedział - jak słuchałem ludzi ode mnie z roku z PK z inżynierskich, którzy poszli na PK na Wydział Fizyki na magisterskie, to cieszę się, że tak się ułożyło, że tam nie trafiłem. Wiele przedmiotów totalnie powtarzających to, co robiliśmy już na inżynierskich.

Co planuję robić po? W sumie na chwilę obecną myślę głównie o tym, że za rok będę miał w końcu wszystkie weekendy wolne. :D Ale przyznam, że po ostatnich projektach, które musiałem zrobić wzrosła ochota na robienie gier.
_________________
Interview WTF?! - blog o rekrutacjach IT
---
Enklawa twórcza:
15. stycznia 2017 - Living on the Island
1. września 2016 - Być człowiekiem
14. maja 2016 - Okruchy magii

"We must become the change we want to see." - Gandhi
PTP Wymiany/Trades
 
FeniX 



Ręka: lewa
Wiek: 35
Posty: 3732
Handel: 100% (+218, 0, 0)
Wysłany: |2 Lis 2013|, o 12:53   

Jako, że przypomniałem sobie o temacie, a ten ostatni przedmiot z poprzedniego semestru mi się jakiś czas temu udało zaliczyć, mogę skrobnąć coś jeszcze.

W tym semestrze miałem na teraz tylko jeden zjazd dopiero, więc nie wiem jeszcze jak dokładnie będzie ze wszystkimi przedmiotami, ale miałem okazję mieć już pierwszy wykład z przedmiotu "Warsztaty krytyki i analizy gier wideo" m.in. i jest to dość zabawne, że dostaliśmy "zadanie domowe" - przejść 6 gier, które podał prowadzący. :D Portal, Limbo, KotOR, Cywilizacja 5, Tomb Raider: Legend, Torchlight. Generalnie mamy znać gameplay i fabułę tych gier, żebyśmy mogli o nich dyskutować. Zapowiada się ciekawie.

Miałem też zajęcia z silników 3D - bawimy się z PhysX w C++ i QT. Na zaliczenie mamy zrobić jakiś wymyślony przez siebie projekt z wykorzystaniem PhysX. Chodzi mi po głowie zrobienie gry w bilarda, jeszcze pomyślę.

Miałem też seminarium magisterskie pierwsze i upewniłem się, że możemy sobie zrobić grę na pracę magisterską. Zależy mi, żeby jak najszybciej się obronić i jedyne, co definiuje najwcześniejszy możliwy termin obrony to zaliczenie obu semestrów - więc możliwe, że przy dobrych wiatrach na początku czerwca już będę panem magistrem inżynierem.

Mam już w głowie kilka opcji na magisterkę, przy czym jedną z nich już realizować zacząłem i mam zamiar sprawdzić, czy to przejdzie. Jak już będę miał coś więcej zrobionego, to się podzielę. Jest to projekt związany z grami, który i tak chcę zrobić, bo chcę się przy jego okazji ogarnąć z paroma rzeczami w C# i z wykorzystaniem Behavior-Driven Development w realnym projekcie, no i oczywiście po prostu dlatego, że mam zajawkę. Jeśli uda mi się tym zdobyć tytuł, to będzie prześwietnie, ale to się okaże za kilka miesięcy. ;)
_________________
Interview WTF?! - blog o rekrutacjach IT
---
Enklawa twórcza:
15. stycznia 2017 - Living on the Island
1. września 2016 - Być człowiekiem
14. maja 2016 - Okruchy magii

"We must become the change we want to see." - Gandhi
PTP Wymiany/Trades
 
DzikiJeżyk 
Użytkownik


Kręcę od: 21-06-2013
Ręka: prawa
Posty: 6
Skąd: Zamysłów (Wrocław)
Handel: 100% (+2, 0, 0)
Wysłany: |13 Lis 2013|, o 17:32   

Na razie mi się nie śpieszy, ale po woli myślę nad nauką tworzenia gier (kiedyś się w to bawiłem), no i mam takie pytanie: czym się różni tworzenie gier w silniku graficznym, a pisanie gier od podstaw? Na czym polega pisanie od zera wiem, ale czym się różni od silnika? Brałem udział w pewnej akademii gdzie uczyli robić gry na silniku UnrealEninge i z tego co pamiętam wszystkie modele były gotowe, a ja mogłem (poza wgraniem swoich) tworzyć mapy. Potem przypisywać różne funkcje przeciwnikom itp. Tak to mniej więcej wygląda?
PTP Wymiany/Trades
 
FeniX 



Ręka: lewa
Wiek: 35
Posty: 3732
Handel: 100% (+218, 0, 0)
Wysłany: |25 Lis 2013|, o 01:32   

Cytat:
Give a man a game engine and he delivers a game. Teach a man to make a game engine and he never delivers anything.

Znalezione na Twitterze przez kumpla, które w skrócie może co nieco powiedzieć i tym czym się różni jedno od drugiego. ;)

A całkiem serio, to sam nie korzystałem z żadnego silnika tego typu, ale właśnie się zabieram za Unity. Widziałem sporo ofert pracy, gdzie oczekują znajomości Unity, a poza tym można tu programować w C#, który jest mi od jakichś 5 lat o wiele bliższy niż C++.

Przy okazji polecam obczajenie ciekawej gry robionej właśnie w Unity - Among The Sleep. Zbierali kasę przez Kickstartera i udało im się i teraz jest dostępna bezpłatna alfa, w którą ostatnio grałem. Jak się wczuje w klimat, to na prawdę jest świetne - mnie w pewnym momencie aż ciary przeszły. :D Więcej info tutaj.

Poza tym polecam obczajenie ciekawej inicjatywy - One Game A Month. Idea jest taka, by robić jedną grę miesięcznie. Nie jest to konkurs, nie ma nagród - jedynie "expi" się na stronce i zdobywa się publikę i jako-taki rozgłos w środowisku gamedevowym. Ja przez to założyłem Twittera, ale jeszcze nic tam nie wrzuciłem. ^^ Za samo wypełnienie profilu już mam "5 lvl" - mój profil. W tym miesiącu chciałbym już coś wrzucić, zobaczymy co z tego wyjdzie.
_________________
Interview WTF?! - blog o rekrutacjach IT
---
Enklawa twórcza:
15. stycznia 2017 - Living on the Island
1. września 2016 - Być człowiekiem
14. maja 2016 - Okruchy magii

"We must become the change we want to see." - Gandhi
PTP Wymiany/Trades
 
Gimli 
Użytkownik


Kręcę od: IX 2011
Ręka: Prawa
Wiek: 31
Posty: 60
Skąd: Żuromin/Warszawa
Handel: 100% (+1, 0, 0)
Wysłany: |26 Lis 2013|, o 10:51   

FeniX, widzę że ogarniasz trochę temat, więc mam pytanie, w czym lepiej tworzyć aplikacje okienkowe, w C++ połączonym z QT, czy w windowsowym C# ?
Ostatnio zmieniony przez Gimli |26 Lis 2013|, o 10:52, w całości zmieniany 1 raz  
PTP Wymiany/Trades
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIBlack modified by Falcone and Aragon77, Hakan for penspinning.pl